REKREASYON EĞİTİMİNDE FELSEFELER
Rekreasyon programı, planlama, uygulama ve
değerlendirme aşamalarını içeren bir organizasyondur.
Bu program kişinin sosyal taleplerinin dışında
felsefi boyutunu da göz önüne alır.
Felsefe kavramı burada kişinin davranışlarına
rehber olan değerler ve inançlar bütünüdür.
Bu felsefi yaklaşımlar; İdealizm; idealizm felsefesine
uygun hazırlanan etkinlik programlarının hedef kitleye dürüstlük, cesaret,
yaratıcılık ve sportmenlik değerlerini geliştirecek biçimde
sunulması gereklidir.
Realizm;
Realistler rekreatif ve spor eğitimini okul
programlarının bir parçası ve bunları bireylerin yaşayacakları dünya’ya
uyum sağlamalarına yardımcı olan parçalar olarak kabul ederler.
Pragmatizm (Yararcılık);
Pragmatist programcı çeşitli programları benimser.
Yaratıcı etkinlikler (dans, jimnastik) ve açık
alan yaşantıları (kampçılık, dağcılık v.b) bir hayli değerlidir.
Natüralizm;
Natüralistler etkinliği bireyde katılım yoluyla
taşınan belirli kapasitelerin gelişimi olarak görürler.
Çok çeşitli etkinliklerle bireyin çevresine uyum
sağlanması amaçlanır.
Existentializm (Varoluşculuk);
Programcı müşterilerine seçme özgürlüğünü verir.
Eğer programcı varoluşçuluğun temel özelliği
olan seçme özgürlüğünü verirse müşteri bunu nasıl uygulayacaktır?
Müşteri etkinliği seçerken tamamıyla özgür
bırakılırsa gerçekten o etkinliği yapabilecek midir?
Felsefi yaklaşımlar kendi yaklaşım açılarıyla rekreasyonel
etkinlik programlarına rehberlik etmekte, etkili program modelleri
oluşturulmasında yön göstermektedir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder