28 Kasım 2022 Pazartesi

 REKREASYON EĞİTİMİNDE FELSEFELER

 

Rekreasyon programı, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarını içeren bir organizasyondur.

 Bu program kişinin sosyal taleplerinin dışında felsefi boyutunu da göz önüne alır.

 Felsefe kavramı burada kişinin davranışlarına rehber olan değerler ve inançlar bütünüdür.

Bu felsefi yaklaşımlar; İdealizm; idealizm felsefesine uygun hazırlanan etkinlik programlarının hedef kitleye dürüstlük, cesaret, yaratıcılık  ve sportmenlik değerlerini geliştirecek biçimde sunulması gereklidir.

 

Realizm;

Realistler rekreatif ve spor eğitimini okul programlarının bir parçası ve bunları bireylerin yaşayacakları dünya’ya uyum sağlamalarına yardımcı olan parçalar olarak kabul ederler.

 

Pragmatizm (Yararcılık);

Pragmatist programcı çeşitli programları benimser.

 Yaratıcı etkinlikler (dans, jimnastik) ve açık alan yaşantıları (kampçılık, dağcılık v.b) bir hayli değerlidir.

 

Natüralizm;

Natüralistler etkinliği bireyde katılım yoluyla taşınan belirli kapasitelerin gelişimi olarak görürler.

Çok çeşitli etkinliklerle bireyin çevresine uyum sağlanması amaçlanır.

 

Existentializm (Varoluşculuk);

Programcı müşterilerine seçme özgürlüğünü verir.

 Eğer programcı varoluşçuluğun temel özelliği olan seçme özgürlüğünü verirse müşteri bunu nasıl uygulayacaktır?

 Müşteri etkinliği seçerken tamamıyla özgür bırakılırsa gerçekten o etkinliği yapabilecek midir?

Felsefi yaklaşımlar kendi yaklaşım açılarıyla rekreasyonel etkinlik programlarına rehberlik etmekte, etkili program modelleri oluşturulmasında yön göstermektedir

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

REKREASYON EĞİTİMİNİ PROGRAMLAMA SÜRECİ   Rekreasyonel etkinliklerin bireylerde gelişim sağlaması eğitim programları ile olanaklıdır. ...