3 Kasım 2022 Perşembe

REKREASYON ENDÜSTİRİSİ

 

Teknolojik gelişmeler, bireylerin yaşam standardında değişikliklere sebep olarak boş zamanının artışına yol açmaktadır.

Boş zamandaki artış, bireylerin daha etkili ve planlı özellikler sergileyen boş zaman kullanımı ihtiyacını doğurmaktadır.

Bu ihtiyaç birçok sektörün ilgisini çekmektedir.

 Sektörler içerisinde bireylerin ihtiyacına göre boş zaman organizasyonları ve malzemeleri oluşturularak bireylerin hizmetine sokulmaktadır.

 Hizmet olarak sunulan boş zaman organizasyonları ve malzemeleri  bireyler tarafından tüketilerek oldukça büyük bir ekonomik gücü ortaya çıkarmaktadır.

Ortaya çıkan bu ekonomik güç sektörlerin daha da güçlenmesine ve çeşitlenmesine sebep olmaktadır.

 Dahası, boş zaman ve rekreasyon endüstrisi içerisinde var olan sektörler tarafından oluşturulan pasta gün geçtikçe artmakla kalmayıp içerisine yeni sektörleri de dahil etmektedir.

Boş zaman ve sektörler arasındaki bu ilişkiye paralel olarak yeni dünya düzenindeki kapitalizm anlayışı, insanlara tüketim bilinci oluşturarak boş zamanlarını ele geçirmeye uğraşmaktadır.

Tüketimcilik bir yaşam biçimine dönüştürülerek, marka ve sembollerin peşinden koşan tüketici bilinci inşa edilmeye çalışılmaktadır.

Kapitalizme yeni alanlar oluşturulması süreci boş zaman endüstrisinin gelişimine katkı sağlanmaktadır.

 Boş zamanın tüketilmesine yönelik oluşturulan sektörler, boş zamanda gerçekleştirilen organizasyonların, malzemelerin üretilmesinde ve pazarlanmasında oldukça belirleyici bir rol oynamaktadır.

 Günümüzde “Y” jenerasyonu olarak tanımlanan genç kitle hem boş zaman endüstrisinde hem de bu endüstri içerisindeki spor sektöründe en önemli tüketicidir.

Boş zaman endüstrisi içerisinde, spor malzemeleri sektöründe ABD’de en büyük 11. endüstriye ve Kanada en büyük 10. endüstriye sahiptir.

Bu iki ülkede çocukların, gençlerin ve ailelerinin tüketimi ülke ekonomilerinde büyük etkiye sahiptir

  2000 yılında ABD’de spor malzemelerinin alımında, elbise ve sportif giysilerden kazanılan gelir 69.5 milyar dolar’dır.

 Kanada’da spor giysisi, ayakkabı ve ekipman harcaması 1996’da 4.36 milyar dolar iken 2001yılına gelindiğinde bu oran 6.3 milyar Kanada Dolar’ına kadar ulaşmıştır.

Spor endüstrisinin ve tarihte yönlendirilmiş en büyük jenerasyonu olarak tarif edilen “Y” jenerasyonunun stratejik yeri, ABD’li ve Kanadalı spor pazarlayıcılarının en önemli konusu olmaktadır.

 Kuzey Amerika ekonomisinde “Y” jenerasyonunun finansal etkisi elzemdir.

ABD’de çalışan “Y” jenerasyonunun çocukları hem ailesinden hem de ailesinin büyüklerinden direk olarak 150 milyar dolar, dolaylı olarak 500 milyar dolar satın alım gücüne sahiptirler.

 ABD’deki bu etkileyici Pazar alanları Kanada ile karşılaştırılabilir.

4-12 yaş çocuklar direk olarak 24 milyar Kanada doları satın alımları, aileleri ve aile büyüklerinden dolaylı olarak satın alım güçleri ise 188 milyar Kanada doları kadardır.

  “Y” jenerasyonunun en fazla satın aldığı üç ürün ise %34 elbise, %22 eğlence ve %16 yiyecektir.

 Dünyadaki bu gelişmelere bağlı olarak, rakamlarla da görüldüğü gibi büyüyen bu dev endüstrinin Türkiye’nin boş zaman ve rekreasyon anlayışına ve ekonomisine katkısı şüphesiz büyük olacaktır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

REKREASYON EĞİTİMİNİ PROGRAMLAMA SÜRECİ   Rekreasyonel etkinliklerin bireylerde gelişim sağlaması eğitim programları ile olanaklıdır. ...