REKREASYON PLANLAMASI
Etkinlik insanların bireysel ya da toplu olarak;
eğlence, eğitim, spor, dinlenme, para toplama vb. amaçları gerçekleştirmek
amacıyla katıldıkları olaylardır.
Etkinlik türleri arasında yer alan rekreasyon
etkinlikleri ise, duygusal tatmin, ruhsal eksikliklerinin giderilmesi veya
fiziksel aktiviteyi arttırmak amacıyla, bireylerin boş zamanlarında
gerçekleştirdiği etkinliklerdir.
Rekreasyon etkinlikleri televizyon izlemek ve radyo
dinlemek gibi basit eğlencelerden, meditasyon ve yoga gibi zihinsel
etkinliklere, el sanatları ve seyahat gibi hobilerden, tenis ve yüzme
gibi spor etkinliklerine kadar uzanan geniş bir yelpazede
çeşitlenmektedir.
Ağır yaşam koşulları ve yoğun stres ile baş edebilmek
için rekreasyon bilincinin artması, insanlara birçok açıdan yararı olan rekreasyon
etkinliklerinin ve bu etkinliklerin planlamasının önemini arttırmıştır.
Bu bağlamda, iyi bir etkinlik planlaması, bu
etkinliklere katılımın sağlanması ve etkinlikten beklenen amaçların
gerçekleşmesi açısından son derece önemlidir.
Bir etkinlikten gerçekleştirmesi beklenen amaçlar
farklılık gösterebilmektedir.
Kimi etkinliklerin amacı yoksullara yardım gibi sosyal
bir içerik taşırken, kimi etkinliklerin amacı, para kazanmak veya spesifik
bir amaca hizmet olabilmektedir.
Rekreasyon etkinliği planlama süreci; amaçların
belirlenmesi, fizibilite çalışmalarının yapılması, planların, bütçelerin
ve takvimin oluşturulması, organizasyon yapısının ve etkinlikte görev alacak kişilerin
belirlenmesi, detaylı planlama aşaması, etkinliğin gerçekleştirilmesi ve
etkinliğin değerlendirilmesi olmak üzere yedi aşamadan oluşmaktadır.
Rekreasyon etkinliklerinin planlamasında;
yetersiz yönetim, yetersiz planlama süreci, zayıf organizasyon yapısı,
koordinatörle planlama sürecinde çalışan insanlar arasındaki iletişim
bozukluğu ve etkinlik sırasında ortaya çıkması muhtemel problemlerin
önceden belirlenememesi gibi nedenlerle bazı problemler ortaya çıkabilmektedir.
Bu problemlere; hava durumuna karşı alternatif
tedbirlerin alınmaması, ilk yardım ekibinin unutulması, etkinlikte
duraklamaların yaşanması ve dağınık ve özensiz bir sunum yapılması örnek
olarak verilebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder